11 Ekim 2012 Perşembe

GENÇLER İŞİNİ KONUŞUYOR, GRUP BERDUŞ SOKAKLARDA :)


“Akdeniz Eğitim ve Kalkınma Derneği”nin gençler üzerine olan gençler işini konuşuyor adlı projenin kapmasında arkadaşlarımızla Trabzon kent meydanına gidip lise çağındaki meslegine yön verecek olan  gençlere bir takım sorular yönelttik. Nasıl cevaplarla karşılaştık ...
Şöyle; Emre arkadaşımız
 –‘’ meslekler hakkkında bilgi aldın mı, bunun için bir kuruluşa ya da bir kişiye danıştın mı ?’’ –‘’bilgi almak için özel bir çaba sarfetmedim ama kimsede yardımcı olmak için çabalamadı ancak ilgi alanlarımın farkındayım ve çalkışmalarımı bu yönde yapmayı düşünüyorum ‘’
Ayrıca emre arkadaşımıza yönelttigimiz “okulun pdr servisinden yardım istedin mi ?’’ sorusuna aldıgımız cevap bizleri çok şaşırttı .’’Pdr servisinin varlıgından haberim bile yok ...’’ arkadaşımza arkadaşımıza teşekkür ederek yanından ayr ıldık .
Bir diger arkadaşımız olan kader  ‘e–‘’ hangi meslegi istiyorsun ve bunun için araştırmalar yaptın mı’’ diye sorduk  ‘’ mimarlık istiyorum tam olarak yeterli bilgiye sahip degilim ancak dünya ticaret merkezinde karşılaştıgım meslegi mimarlık olan kişilerle konuştum araştırmalrım bununla sınırlı kaldı ‘’ –‘’ mimaR olsan bile ileride pişman olacagını hiç aklından geçirdin mi ‘’ –‘’ pişman olmam diye düşünüyorum ama şuanki tek düşüncem üniversiteyi kazansam yeter ‘’
Veee orhan geliyor şöyle ki orhana ‘’hangi meslegi istiyorsun ve bunun için araştırmalar yaptın mı’’ diye sordugumuzda ondan da gayet şaşırttıcı cevap geldi ‘’ endüstri meslek lisesinde okuyorum .aslında polis olmayı düşünüyorum polislerle konuştum ilgimi çeken bir meslek ama alanımda güzel ve geniş bir meslek kitlesi var ondan da vazgeçemiyorum açıkçası ne olacagıma bende bilmiyorum ..’’
Zafer arkadaşımız ; sevdigim ve ilgimi çektigi için baştan beri tıp istiyorum ,bu alanla ilgili bilgi alabilcegim kişiler çevremde mevcut. Okulumuzun pdr servisi ilede mümkün oldugunca görüşüyorum kurumlarla iletişime geçmedim .’’ peki bu gençlerin mesleginden memnun olmaması ve sonucunda işsiz kalmasının sebebi ne ‘’-‘’ her meslegin sundugu imkanlar farklı bir mühendis ve doktara sunulan imkanlar diger meslek dallarını da sunulsa aynı ilginin görecegini düşünüyorum diyelim ki sevdigimiz bir meslek seçimimizin sonucu eger işsizlikse istemeden de olsa istemeden de olsa farklı mesleklere yönelmek zorunda kalıyoruz bu da bizi ölü çalışan yapıyor .’’
Tabiki her arkadaşımızdan da böyle olumsuz şeyler duymadık gerçekten dogru yolda olduguna inanan ve bu yolda yürümeye devam edecegini inançla söyleyenler de oldu mesele kenan arkadaşımız ‘’ güzel sanatlar lisesinde okuyorum yeteneklerim ve isteklerimin dogrultusunda bu alana yöneldigini ve ailesinde de son derce destek gördügünü ,bu alanda bütün olanakların saglandıgını dile getirdi . bizde ona yolunda başarılar dileyerek inancının yitirmemesini söyledik.
Gizem arkaşımıza ‘’meslek konusunda kendine bir yol çizebildin mi diye sorduk .. ‘’son sınıftayım ama daha halen kendime bir yol çizemedim farklı meslek gruplarına mensup kişilerle karşılaştıgımda fikirlerim sürekli degişiyor bu yüzden bir bölüm seçip üniversiteye yerleşsem bile bi kaç sene içinde pişman olacagımdan korkuyorum’’
Serhat arkaşımıza ‘’ meslekler hakkında b ilgi edinip edinmedigini sorduk ‘’ ..’’ dershaned eki ögretmenlerden çevresindeki kişilerden  ve internetten faydanalanarak araştırma yaptıgını ancak bunların meslek seçimi gibi önemli bir konu da yetersiz  oldugunu ve sonuç olarak mesleki egitim programlarına ihtiyaç duydugunu söyledi .Meslek seçiminde aile baskısı gördügünü aslında hedefinin tiyatrocu olmak oldugunu ama ailesinin mühendislige zorladıgını da bizimle paylaştı ve son olarak şunu söyledi aslında gençlerin tam olarak sorunu şudur bir doktara verilen para ile bir hamalın aldıgı para aynı olsaydı kimse baskı altında kalmazdı ve son olarak mesleginde tecrübeli bir ögretmenle araştırmamızı tamamladık . kendisi de aslında bu konuda dertli oldugunu sorunun ve çözüm yollarının farkında oldugunun ancak kimseye farkındalık kazandıramadıgından yakındı. Dershanede çalışan bir ögretmen olarak bizim amacımız ögrenciyi herhangi bir meslege yerleştirip göndermektir . çok etik olmasa bile bunu yapmak zorundayız ‘’ peki tavsiyeleriniz nelerdir ‘’ diye sordugumuzda ögrencilerle bireysel görüşmenin önemli oldugunu ögrencilere meslek bilincinin kazandırılması gerektigini ve bunun ilkögretim çagından itibaren yapılması gerektigini söyledi. Bunu da şöyle örneklendirdi ;dershanasendeki ögrencilerin %70’inin lys ve tercih döneminde mesleklerle ilgili araştırma yaptıgını ve bir ay içinde gelecegine karar verdigini görüyorum.“Akdeniz Eğitim ve Kalkınma Derneği”nin gençler üzerine olan gençler işini konuşuyor adlı projenin kapmasında arkadaşlarımızla Trabzon kent meydanına gidip lise çağındaki meslegine yön verecek olan  gençlere bir takım sorular yönelttik. Nasıl cevaplarla karşılaştık ...
Şöyle; Emre arkadaşımız
 –‘’ meslekler hakkkında bilgi aldın mı, bunun için bir kuruluşa ya da bir kişiye danıştın mı ?’’ –‘’bilgi almak için özel bir çaba sarfetmedim ama kimsede yardımcı olmak için çabalamadı ancak ilgi alanlarımın farkındayım ve çalkışmalarımı bu yönde yapmayı düşünüyorum ‘’
Ayrıca emre arkadaşımıza yönelttigimiz “okulun pdr servisinden yardım istedin mi ?’’ sorusuna aldıgımız cevap bizleri çok şaşırttı .’’Pdr servisinin varlıgından haberim bile yok ...’’ arkadaşımza arkadaşımıza teşekkür ederek yanından ayr ıldık .
Bir diger arkadaşımız olan kader  ‘e–‘’ hangi meslegi istiyorsun ve bunun için araştırmalar yaptın mı’’ diye sorduk  ‘’ mimarlık istiyorum tam olarak yeterli bilgiye sahip degilim ancak dünya ticaret merkezinde karşılaştıgım meslegi mimarlık olan kişilerle konuştum araştırmalrım bununla sınırlı kaldı ‘’ –‘’ mimaR olsan bile ileride pişman olacagını hiç aklından geçirdin mi ‘’ –‘’ pişman olmam diye düşünüyorum ama şuanki tek düşüncem üniversiteyi kazansam yeter ‘’
Veee orhan geliyor şöyle ki orhana ‘’hangi meslegi istiyorsun ve bunun için araştırmalar yaptın mı’’ diye sordugumuzda ondan da gayet şaşırttıcı cevap geldi ‘’ endüstri meslek lisesinde okuyorum .aslında polis olmayı düşünüyorum polislerle konuştum ilgimi çeken bir meslek ama alanımda güzel ve geniş bir meslek kitlesi var ondan da vazgeçemiyorum açıkçası ne olacagıma bende bilmiyorum ..’’
Zafer arkadaşımız ; sevdigim ve ilgimi çektigi için baştan beri tıp istiyorum ,bu alanla ilgili bilgi alabilcegim kişiler çevremde mevcut. Okulumuzun pdr servisi ilede mümkün oldugunca görüşüyorum kurumlarla iletişime geçmedim .’’ peki bu gençlerin mesleginden memnun olmaması ve sonucunda işsiz kalmasının sebebi ne ‘’-‘’ her meslegin sundugu imkanlar farklı bir mühendis ve doktara sunulan imkanlar diger meslek dallarını da sunulsa aynı ilginin görecegini düşünüyorum diyelim ki sevdigimiz bir meslek seçimimizin sonucu eger işsizlikse istemeden de olsa istemeden de olsa farklı mesleklere yönelmek zorunda kalıyoruz bu da bizi ölü çalışan yapıyor .’’
Tabiki her arkadaşımızdan da böyle olumsuz şeyler duymadık gerçekten dogru yolda olduguna inanan ve bu yolda yürümeye devam edecegini inançla söyleyenler de oldu mesele kenan arkadaşımız ‘’ güzel sanatlar lisesinde okuyorum yeteneklerim ve isteklerimin dogrultusunda bu alana yöneldigini ve ailesinde de son derce destek gördügünü ,bu alanda bütün olanakların saglandıgını dile getirdi . bizde ona yolunda başarılar dileyerek inancının yitirmemesini söyledik.
Gizem arkaşımıza ‘’meslek konusunda kendine bir yol çizebildin mi diye sorduk .. ‘’son sınıftayım ama daha halen kendime bir yol çizemedim farklı meslek gruplarına mensup kişilerle karşılaştıgımda fikirlerim sürekli degişiyor bu yüzden bir bölüm seçip üniversiteye yerleşsem bile bi kaç sene içinde pişman olacagımdan korkuyorum’’
Serhat arkaşımıza ‘’ meslekler hakkında b ilgi edinip edinmedigini sorduk ‘’ ..’’ dershaned eki ögretmenlerden çevresindeki kişilerden  ve internetten faydanalanarak araştırma yaptıgını ancak bunların meslek seçimi gibi önemli bir konu da yetersiz  oldugunu ve sonuç olarak mesleki egitim programlarına ihtiyaç duydugunu söyledi .Meslek seçiminde aile baskısı gördügünü aslında hedefinin tiyatrocu olmak oldugunu ama ailesinin mühendislige zorladıgını da bizimle paylaştı ve son olarak şunu söyledi aslında gençlerin tam olarak sorunu şudur bir doktara verilen para ile bir hamalın aldıgı para aynı olsaydı kimse baskı altında kalmazdı ve son olarak mesleginde tecrübeli bir ögretmenle araştırmamızı tamamladık . kendisi de aslında bu konuda dertli oldugunu sorunun ve çözüm yollarının farkında oldugunun ancak kimseye farkındalık kazandıramadıgından yakındı. Dershanede çalışan bir ögretmen olarak bizim amacımız ögrenciyi herhangi bir meslege yerleştirip göndermektir . çok etik olmasa bile bunu yapmak zorundayız ‘’ peki tavsiyeleriniz nelerdir ‘’ diye sordugumuzda ögrencilerle bireysel görüşmenin önemli oldugunu ögrencilere meslek bilincinin kazandırılması gerektigini ve bunun ilkögretim çagından itibaren yapılması gerektigini söyledi. Bunu da şöyle örneklendirdi ;dershanasendeki ögrencilerin %70’inin lys ve tercih döneminde mesleklerle ilgili araştırma yaptıgını ve bir ay içinde gelecegine karar verdigini görüyorum.

Grup adı : Berduş
Grup üyeleri: Eyüp, Sinan, Seden, Ezgi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder